Hurtful

Konstigaste början på slutet av min tid i Hultsfred. Kom hit i fredagskväll med bilen och gick ganska omedelbart iväg på festligheter på Barrvägen 7B. Vi var dock inte många som festade och kvällen slutade med filmen "Into the wild" (soundtracket är så sinnessjukt bra, älskar Eddie Vedder) och sömn.

Lördagen var knäpp, oanalyserbar. Sen somnade jag på soffan vid 18tiden och vaknade upp vid midnatt för att nu sitta uppe med ett uppochnervänt dygn som för längesen borde varit tillbakavänt.

I bilen på väg till Hultsfred i fredags rattade jag vid ett tillfälle in p3 live och där smällde tonerna av Erik Hassles "Hurtful" till mig på något obehagligt behagligt sätt. Varför har jag en sån intim känsla till den låten helt plötsligt? Jag har försökt analysera och diagnostera detta, men det har endast resulterat i spekulationer. Har jag festat med någon särskild på sistone och lyssnat på denna låten? Vem är han isf? Eller är det så att jag associerar just denna låt med en person för hans och Erik Hassles slående likhet? Det är uppenbart att dessa tankar leder till en viss person, däremot är det inte så uppenbart varför. Jag känner honom inte men han är en riktigt fin person. Och ganska otippad. Men ändå inte. Eller?

Hoppas det är en fas, för det går inte ihop. Fast ändå ringer ett citat jag snappat upp någonstans kontinuerligt i mitt huvud. "Om man känner en attraktion så är den ofta ömsesidig".


Kommentarer
Postat av: Jenna

él hombre es un poco cansado y förvirrad, eh?

No Jonna.

2011-01-22 @ 12:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0