Den längsta resan

Förra veckan hade jag min första lektion i Kalmar, opponering av B-uppsats. Helt okej. Sedan tog jag farväl av några vänner i trean som nu åker iväg på praktik för att sedan avsluta denna utbildning. Det var vemodigare än väntat.
Jag tror dock inte på farväl, man håller kontakten med de man vill ha i sitt liv, och av min erfarenhet så är oddsen rätt stor att man alltid kommer att stöta på varann någon gång, någonstans. Om det är en slump eller ödet orkar jag inte filosofera i nu.

För att slå ihjäl den sista tiden här i Hultsfred har jag laddat ner antagligen världens bästa peka- & klickaspel, The Longest Journey, för andra gången i mitt liv. Sjukt bra story och totalt beroendeframkallande. Har du lite tid över så rekommenderar jag att ladda ner denna verklighetsflykt HÄR.

Kolla in trailern nedan om övertalning behövs eller om du vill tagga medan spelet installeras.



Förresten, vissa samtal och promenader från punkt A till punkt B kan vara rätt sega att titta på. Då snabbspolar man på Esc. Have fun, I know I will!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0