Apulanta

Terve!

Tillbaka är jag från bravader i de tusen sjöarnas land. Önskar jag kunde dela med mig av något nytt, finskt, guldkorn i musikväg men då helgens toner bestod av trubadursång och gammal hederlig finsk karaoke så blir detta inte fallet. Helgen var grym dock, bröllop + 50årsfest med finfinsk släkt kan aldrig gå fel (för man vet inte vad som är rätt).

Bjuder dock på ett av Finlands, enligt mig, grymmaste rockband. Observera att det är med finsk sång, intet sagt att det är dåligt för det! Tvärt om! De har gjort en engelsk version av någon platta med, finns på Spotify. Jag föredrar dock överlägset den finspråkliga.


Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Finlands grymmaste band enligt mig är helt klart Sonata Arctica, HIM och Nightwish.

Men Apulanta är också bra. :) Jag såg dem live för något år sedan.



sv: Tack för listorna! :D Ska kika igenom dem nu.

2011-04-14 @ 13:06:22
URL: http://tidstjuven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0