Óhræsisstrákur

Jag är inne i en Sigur Rós period.

Det är ett helt makalöst fantastiskt band, vill jag säga till alla er som inte redan visste. Det isländska bandets musik lockar in en i en dynamisk och musikalisk drömvärld, och att man inte förstår vad de sjunger är helt obetydligt. Är du inte familjär med bandet så föreslår jag att du kör en Spotifyare på det. Här får du en länk, latmask: Sigur Ros – Með suð í eyrum við spilum endalaust. Om jag sköter mig i helgen ska jag belöna mig själv med att beställa minst två av deras plattor på CDON.com.

Det snöade idag. Det betyder att det är vinter, och i vinter skulle vi Hultsfreds-MEMare (Music & Event Managementare) flytta till Kalmar. Fick ett erbjudande på ett studentrum med kokvrå för ca 3500:- i månaden idag. Jag är kluven för jag vill ha något bättre, men vill inte köpa möbler och är rädd för att det går så långt att jag måste ta ett panikartat "det som finns". Nu ska jag lista positiva och negativa egenskaper med boendet (jämfört med både egen lägenhet och sämre studentrum), mest till mig själv. Orkar du inte läsa så skippar du det helt enkelt, jag blir inte arg (honest). God natt till dig.

Positivt:
-Egen Toa & Dusch
-Möjlighet att förvara och laga mat på rummet
-Möbler (behöver ej köpa nya eller rodda runt dem genom hela Sverige)
-Nära till skolan
-Närmare till stan
-NÄRA HEM FRÅN KROGEN
-NÄRA TILL BAKISMAT
-Studenter i samma korridor = gemenskap
-Ppl jag känner i samma korridor/byggnad

Negativt:
-Inget riktigt kök (ingen ugn eller ordentlig frys bla)
-Litet (fast jag har typ inga saker)
-Kommer låta när jag inte vill att det ska låta (fast hur ofta händer det?)
-Inte eget (men jag kommer inte bo där länge)
-Det finns bättre
-Inflyttning 1 februari 2011
-Långt ifrån Fanny



Hmm.. Hade ju vart gött att slippa bostadsångesten.

Nu ska jag läsa, så god afton på er gott folk!

Ps. RÄTTELSE: I förra inlägget skrev jag att jag bara sett HelloandSo i Falkenberg. Jag ljög, har sett dem på Harry B James i Stockholm en gång också. Så, då var det uppklarat med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0