Att hoppa eller hoppas, det är frågan

It's not the way it's supposed to be, It's just the way that it is

Det är inte bara The Walk som är med i en karusell, även jag har hittat min egna. Den bor inne i min hjärna och jag envisas ständigt med att åka i den, och det är så fruktansvärt svårt att komma av! Jag mår bra av att åka, det ger mig en kick. Fast samtidigt blir jag förvirrad, yr och lätt illamående. Det går runt, runt, runt. Ibland vill jag gå av, och lyckas ibland att skaka av mig "the ride". Dock lär jag mig aldrig och hoppar snart på igen. En minsta lilla lockelse och jag är på igen. Lättövertalad av ljus och blinkningar, det skulle ju kunna sluta bra? Hur kan något så awesome va dåligt? Personer och ord flashar förbi mina ögon. Jag konstaterar att jag måste komma av karusellen nu, innan jag slungas av den och blir svårt skadad. NU. Varför hoppar jag inte av?


Denna metafor passar in på ett flertal företeelser i mitt liv just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0