Sugen på val, fest i val


Denna vecka har börjat på ett tämligen inspirerande vis. I tisdags, dvs igår, hade vi en gästföreläsning av Putte Svensson, en av Hultsfredsfestivalens grundare och VD för Rockparty. Jag vet inte om han var naiv (kanske är det jag?), men enligt honom lät eventskapandet väldigt simpelt. Kanske är det för att många sätter upp spärrar i sina huvuden när de tänkt planera ett evenemang, istället för att bara köra på det! Det var nog det sistnämnda han ville sporra oss till.

Idag var det redovisning för gruppuppgift 2 i Music & Event Management. Den gick ut på att vi skulle bygga en plan för digital marknadsföring för valfritt band. Jag är så fruktansvärt glad över teknikutvecklingen som försett oss med så många nya marknadsföringsmöjligheter. Är fruktansvärt sugen på att börja jobba med promotion på allvar.

Solen har varit ett faktum hela veckan so far, och för varje droppe smält snö smälter även mitt frusna hjärta. Hahah, nej men allvarligt, jag blir lycklig inombords. Snart kan man gå omkring och vara fri från kyla och icke nedtyngd av miljarder lager kläder. Snart sitter man utomhus och dricker öl i gott sällskap och tar sin longboard till stranden. Och mina festivalkänslor har nog aldrig varit större. Suget ökar för varje dag som går, och det blir inte bättre av att hultsfreds grönska mer och mer blottas under den smältande snön. Nästan så man skulle ta och koka ihop en förfestival på festivalområdet i juni! Det är en idé som tåls att tänkas på!

Nu är det back to business (dvs sova) som gäller


Camp soptipp/Kött e gött - 08


Camp soptipp @ night


Lådbilsrace -08


Hultsfredsfestivalen -09

Kommentarer
Postat av: Dennis

Sv: HAHAHHAHAHA! Åh pizza!

2010-03-11 @ 01:10:19
URL: http://catchmyday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0