Riding the Krösatåg


Hejohå!

Sitter på tåget med Hugoboy, på vägen mot Halmstad och sen mot hemlandet Falkenberg. Vilka förväntningar jag än hade så är de nu borta. Iallafall allt förutom matbiten. Åja, det kommer garanterat bli mat. En fågel viskade något om räkmackor och massa bakverk. Har heller inte gett upp hoppet om tårta!

Den här dagen har vart udda. Den började kl 04:00 när jag vandrade ner för trappen för att se på Finland-Tjeckien. I slutet av tredje perioden får Lejonen in 2 mål och vinner, oh joy! Mina klasskompanjoner var inte lika glada när jag gned Sveriges förlust senare samma morgon i deras ansikten lite försiktigt. Finland alltså vidare, Sverige ute.

Efter matchen, ca 06:20, var jag faktiskt hurtig nog och stack till simhallen och körde 1000 meter morgonbad. Tro det eller ej, men det var fruktansvärt mysigt. Halvmörk simhall, tända ljus och sedan (det bästa) en tom bastu OCH ångbastu till mitt förfogande.

På förmiddagen var det också lite skola, men det räknas typ inte.

Hade nog gärna skrivit lite mer, men jag börjar bli lite illamående. Inget X2000 dethär direkt.

Kan avsluta med att säga att den här dagen har varit sjukt dynamisk. Blandad som få. Tung och lättsam. Vet egentligen inte vad jag ska säga om den. Det är väl egentligen upp till le finale hur dagen kommer att bli. Avslutningen får ta och avgöra. Och som sagt, jag har inga förväntningar.

J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0