I had a dream

Jag önskar att jag kunde komma ihåg mer detaljer från drömmen jag hade inatt. Det var krig, men jag minns inte varför. Och nej, det var inget krig med pansarvagnar och maskinvapen, utan med pilbågar och svärd. Jag minns inte vilka jag slogs för eller hur motståndarna såg ut. Kommer bara ihåg att de var onda.
Jag sitter på huk med ryggen mot ett plank, snett bakom mig står fienden och skjuter pilar. Vi är i underläge och folk i min närhet dör. Snart har motsåndarna lyckats ta sig fram bland oss, och dödar alla i deras närhet. När jag inser att jag inte längre sitter i säkerhet får jag en pil snett genom halsen. Den går in genom vänstra sidan och ut genom högra. På något underligt sätt har pilen missat strupen för jag kan fortfarande andas och prata, men det blir suddigt framför ögonen. I dimman ser jag min syster bli skadad ute på fältet och en man närmar sig, backandes mot mig. Han tar ingen notis om mig, han tror att jag är död. Jag sitter ner och ser männen skada min syster, men orkar inte med att hjälplösheten ska skölja över mig. Jag griper den intet ont anande, backande mannens spjut och hugger honom i ryggen. Därefter lyckas jag döda ytterligare 2 män genom att kasta spjut på dem. Min syster blir fri och förblir vid liv. Sen händer något episkt, vi kommer till en storslagen plats men därifrån minns jag inget förutom känslan av atmosfären, mörkblå färg och ett skimrande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0