Freeze! Ät ris!



Jag saknar dig mycket, lillasyster min.

Jag vet inte ens när eller var denna bilden är dagen. Fick den av far, så det är antagligen han som står bakom kameran.

Jag har en del minnen från när vi var små, men vi bråkade så mycket att det inte känns som oss. Ibland känns det som om barndomen bara var en dröm. Livet innan Falkenberg känns otroligt avlägset. Eller åtminstone innan sommaren 09 då jag träffade min gamla "bästis" Oskar från lågstadiet. Vi tog en nostalgitripp runt Brunna, och minnena bara sköljde över mig som stora, varma sommarvågor. Vår gamla lägenhet (kikade in i mitt ex-rum genom fönstret), Sopnedkastet där vi lekte "burken" (pantgömme på andra språk), kiosken, skolan, Hagan, dagis, Coop. och LILLSJÖN!

Vi var också på Jakobsbergs galleria för att shoppa badkläder till en spontan badtripp. Där handlade vi alltid julklappar på den gamla tiden. Gallerian kändes ofantligt mycket mindre nu. Men minnena av Glitter, mjukglass och inte minst Godisaffären blev allt större.

Det var en day to remember, nästintill magisk. Jag skulle vilja gå runt där, i våra gamla hoods, någon dag med min syster och bara minnas allt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill också minnas! Jättemycket.

Titeln!!

2010-02-24 @ 21:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0