Mer Rapid Eye Movement


Mitt huvud är sprängfyllt med tankar att döma av bearbetningen som sker varje natt i form av drömmar. Jag har alltid drömt mycket och detaljrikt, men jag tror att det har dubblerats de senaste månaderna. Har märkt att detta nästan endast sker när jag sover i Hultsfred för idag (jag åkte hem till Falkenberg igår) är det endast en dröm som jag minns. Samband? Det sista jag minns från innan jag somnade igår kväll är att jag hade en bra känsla i magen. Inte har väl jag en negativ känsla varje gång jag går och lägger mig i Hultsfred? Nä, det är nog snarare stressrelaterat.

I veckan drömde jag en riktigt sjuk dröm.  Jag var JD från Scrubs och fick ett telefonsamtal. 3 sjuka bäbisar hade ramlat ut ur fönstret på någon våning i sjukhuset där jag jobbade. 2 av dem var mina barn. Jag kände mig ofantligt illamående och spydde (i drömmen) när jag rusade till sjukhuset för att se hur allt låg till. När jag kom in i rummet där barnen hade ramlat ut pågick ett intensivt räddningsarbete. Bäbisarna hade tydligen inte ramlat hela vägen ner utan låg i en stupränna, levande. Jag fick uppgiften att ta emot de otroligt sköra bäbisarna med slangar i ansiktet för att sedan lägga dem på något säkert ställe. Detta ställe var obefintligt, vart jag än ville lägga bäbisarna gick det inte pga baciller eller fel underlag. Nästa grej jag minns är att jag berättar för min mor om den hemska drömmen jag haft, fast det var också en dröm! Har tydligen börjat dubbeldrömma också. Drömma att jag drömmer, och det är lika skruvat varje gång.

I en annan dröm samma natt var jag på ett äventyrsbad med en yngre tjej. När vi sedan skulle duscha och byta om satt det en skallig man i 50-55 årsåldern med benen korsade och tittade på samtidigt som han åt kycklingsallad.

Sista drömmen den natten vandrade jag och min vän Pärry runt i en storstad (gissar på Göteborg) tills vi kommer till en liten gränd. I gränden, som vi kallade "Rockgränden" fanns en skivaffär endast tillägnad min klasskompis band Skiller. Kommer fortfarande ihåg hur affären var utformad. Allt som fanns där var Skiller-relaterat. Affischer, skivor, DVD:er, flaggor, merch, LPskivor och allt slags krimskrams. När jag och Pär gick omkring och bläddrade i sakerna stördes jag av att jag tappade min piercing hela tiden (som sitter i min vänstra näsvinge). I drömmen satt den dock i en tand, och det gjorde så obeskrivligt ont att sätta in den gång på gång.

En psykolog hade vart nice :) Eller en drömtolkare.

Nu ska jag dra in till stan med syster Jenna och köpa olika slags ingredienser som imorgon ska byggas till en viss mammas 45årsdag.

Smell you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0