In da hood YAO

Vilken bra början på en fredag. Sitter här med en rykande kopp kaffe, med en massa inspiration och med albumet A Crow Left Of The Murder (2004) med Incubus i min nya bärbara högtalare (med dynamisk bas). Lyssna på albumet, inte minst låten "Megalomaniac", alla gör det och de e cool!
   Förövrigt så har jag varit vaken  sedan 03:30 eftersom att jag åkte till sjukhuset och jobbade färdigt det jag inte fick gjort igår kväll pga gårdagens "aktivitet" som jag tänker berätta om härnäst.
   Jo det var såhär dåva, att far min skulle köpa någon bil av en snubbe som sålde sin Mercedes på blocket. Mannen var av en relativt ung ålder och ville göra affären i Huddinge. Han var även väldigt nogrann med att bilen skulle betalas kontant på plats.
   Så med en fet bunt färskpressade 500-lappar i ett brunt kuvert i innerfickan och en stilett i ytterfickan ("För säkerhets skull, man vet ju aldrig", som pappa sa) hoppade vi in i bilen och gav oss iväg. När vi kom till mötesplatsen så verkade det som om att försäljarN aldrig skulle komma. Gång på gång fick vi ringa honom, men vi fick inga klara svar. Han sa bara att han var på väg. Medans vi väntade så gick vi runt o kollade efter bilen vi skulle köpa men vi hittade den inte någonstans.
   Efter en stund körde en grå Opel förbi oss och vinkade genom fönstret att vi skulle följa honom, och så gjorde vi. Dock verkade killen inte ha något slutmål i bilfärden, utan ledde oss i konstiga riktningar som om att han inte själv visste vart han skulle köra. Tillslut körde han in på en öde skolgård och ställde sig så att hans bil blockerade en av de två vägar som ledde ut från gården.
   Detta reagerade faderN på och slirade iväg en u-sväng med handbromsen. Det var något lurt med hela affären. Solklar setup. Vi ringde killen igen efter detta och undrade vad han sysslade med, så fick vi två nya adresser som vi skulle mötas på, fast han ville inte avslöja vart bilen vi skulle köpa fanns, än mindre dess registreringsnummer. Så vi drog.
   När vi kom hem kollade vi upp regnumret på bilen vi följde efter (som jag antecknade för säkerhets skull), det visade sig att bilägarens namn och namnet som uppgavs av försäljaren inte var samma. Gangsta.

Sov 3,5 h i natt, men var faktiskt mer pigg än vanligt när jag vaknade. Jag måste nog ha vart i ett R.E.M-stadie (http://sv.wikipedia.org/wiki/REM-s%C3%B6mn) när klockan ringde. På jobbet trodde jag att jag var relativt pigg, men när jag sedan bytte om från arbetskläderna till civila, låste skåpet för att gå ut ur omklädningsummet och när jag med dörren halv-öppen upptäckte att jag bara hade underkläder på mig så insåg jag att jag nog inte var helt vaken ändå. Men nu, efter 2 koppar kaffe och planer på att snart dra en 40-60 min jogg så förbluffas jag återigen över hur lite sömn man egentligen behöver.
   Stort plus idag är också att jag fick en Metro som annars alltid brukar vara slut vid lunchtid när jag åker hem. Saker värda att veta som skrevs:

* Mer än hälften fett i färdigmat
* Manson kommer till Metaltown i sommar
* Ny säsong av Hjälp! börjar 21:30 ikväll på tv4
* Fuskpäls=miljöbov

m.m. m.m.

Klockan är tjugoövernio och det här är ekot!

GODMORGON

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0